Oslobuss er ansvarlig for shuttlebuss-tjenester ved Oslo Lufthavn, og trengte en modernisering av sitt system for oppdragshåndtering. Målet var å forbedre koordineringen mellom bussjåfører og trafikkledere, sikre presis passasjerhåndtering og ruste løsningen for videreutvikling.
Vi har designet og utviklet en Android-app som gir alle shuttlebussjåfører på Gardermoen oversikt over tildelte oppdrag, og hva som er neste steg for oppdraget som gjelder akkurat nå.
At passasjerer kommer frem til riktig sted til riktig tid er viktig på flyplassen, og appen hjelper til med begge deler. Den vet også hvilke oppdrag som er ekstra sensitive, og sier litt ekstra i fra om disse.
Sjåfører rapporterer hvor de befinner seg i oppdragsløpet og eventuelle avvik, som så plukkes opp og behandles av trafikklederne.
Trafikklederne benytter seg på sin side av en webapp, som vi også har stått for design av. Webappen tilbyr detaljert informasjon om alle innkommende og utgående flyvninger, med robuste søke- og filtreringsmuligheter.
Trafikklederne deler ut shuttle-oppdrag for alle flyvninger med behov for det, og takket være Android-appen har man alltid oversikt over hvilke sjåfører som er ledige.
Prosjektet ble gjennomført i samarbeid med Datek og Item Consulting.
Vil du også på listen?
Vi er stolte av alle appene vi har jobbet med, og er stadig på utkikk etter å lage flere gode opplevelser. Hør med Andreas om hvilke muligheter som finnes!