Kunde: Diffia
Rolle: Android, iOS, Rådgivning
Lansering: okt 2020

En revolusjonerende plattform for helsepersonell og pasienter

Vi sendte Håkon og Eirik ut på et spennende oppdrag hos Diffia AS og deres digitale tjeneste Nimble. De bidro med utviklingen av en pasientapp som gjør det tryggere og enklere for helsepersonell å samhandle med pasienter. Nå kan pasienter få oppfølging av sykehuset rett fra mobiltelefonen på en brukervennlig og sikker måte!

Diffia er, ifølge daglig leder og medgründer Soheil Dabestani, et ungt og voksende e-helseselskap som leverer helseteknologi til norske sykehus og deres pasienter. De skaper digitale tjenester som er designet for det kliniske arbeidet på sykehus og oppfølging av pasienter uavhengig av hvor de befinner seg. Dette er en plattform og apper for helsepersonell og pasienter, som er sømløst integrert med gjeldende systemer på sykehusene. Det betyr at helsepersonell og pasienter kan samhandle på helt nye måter.

Diffia tok kontakt med Beining & Bogen da de hadde behov for videreutvikling av plattformen for iOS og Android. Håkon og Eirik tok på seg oppdraget og ble innlemmet i et eksisterende team av teknologer ved Diffia. Vi bidro med å utvikle den første versjonen av appen og koordinerte underveis med teamet som lagde baksystemet. Det var viktig å sikre informasjonen som ble brukt i appen. Alt av pasientinformasjon måtte være trygg og vi implementerte da ekstra sikkerhetssteg. Dette var spesielt viktig i en slik app som behandler sensitiv informasjon.

Håkon Bogen forteller at oppdraget for Diffia var meningsfylt og inspirerende. Norge var stengt ned på grunn av pandemien og her fikk man i oppdrag å bidra på en app som skulle gjøre det lettere for pasienter og leger å samhandle.

Ifølge Dabestani er både pasienter og helsepersonell imponert over appen. Pasientene sier at Nimble er intuitiv og brukervennlig, og de føler seg svært ivaretatt og trygge.
– Jeg kan absolutt anbefale Beining & Bogen videre til andre selskaper som trenger hjelp innen apputvikling, avslutter han.